18.8.12

חוברת עבודה לילדות ואמהות - משחקות שלום


חוברת עבודה זו נוצר למען הקורס "משחקים לשלום" (סמינר הקיבוצים- ד"ר גל הרמט) ומטרתה שינוי החשיבה והמתודות המקובלות קיום בחינוך לשלום ודחיקת הגבולות המותרים.

החוברת מנסה להתמודד עם השאלות: 
מה מותר להגיד לילדות?
על מה ניתן להן לצחוק?
עד כמה מותר מותר להעציב אותן?
איך מלמדות פמיניזם בלי להגיד פמיניזם?
מה הקשר בין ילדות ונשים לבין דיכויים אחרים?
מה המשמעות התרבותית של שפה?
מה הן הרגשות סביב שפה?
האם ניתן להתמודד עם שפה מבלי ללמוד אותה ומבלי להבין אותה?
מה הקשר בין משחקי ילדות לבין חוסר צדק?
עד כמה חומרי לימוד מאפשרים הזדהות של הילדות עם חוסר צדק?
איך אפשר להתמודד עם הדרה של אוכלוסיות בחומרי לימוד?
מה המשמעות של צבע?
איך מתמודדות ילדות עם עבודה עצמאית בנושאים מורכבים?
ואיך ניתן ללמוד דרך יצירה, דמיון ורגש?

ניתן להדפיס את החוברת ולהשתמש בה יחד עם ילדות, נערות ומבוגרות. יחד עם זאת, אני מבקשת שתשתפו אותי בכל שימוש ידוע שנעשה בחוברת. כמו כן, אשמח למחשבות, רגשות, הארות וניסיונות שהתעוררו בהקשר לחוברת.
האם לדעתכן יש צורך בעוד חוברות ובאילו נושאים (ובאיזה מימון)?


(במידה והנכן מעוניינות או מכירות גוף שיהיה מעוניין: כל תוצר מלימודי יעלה  בבלוג זה ללא תשלום. חומרי לימוד, ספרים ועיצובים נוספים יווצרו בשמחה בתמורה לתשלום)









2 תגובות:

  1. איזה יופי. חוברת מדהימה. גם אני תמיד מנסה לחנך את הילדה שלי כך שלא תיפול שבויה לסטראוטיפים בחברה, למרות שזה ממש קשה. אני לא נותנת לשחק במשחקים לבנות בלבד וגם לא מגדירה אף משחק בצורה מגדרית.

    השבמחק
    תשובות
    1. נהדר! איזה כיף... זה בהחלט תהליך מורכב, גם בעבודה חינוכית וגם כאמא. אני מאחלת לך דרך קלה ככל הניתן. אני אשתדל להעלות כאן עוד חומרים אלטרנטיביים, את מוזמנת להמשיך לבקר ולהשתמש ככל העולה על דעתך...

      מחק